Nabeschouwing Asopos Najaarswedstrijden 2023

By: Maaike Braks nov 14, 2023

De dagen worden korter en de nachten worden langer. De uren met zon worden alsmaar schaarser en de regen komt met bakken uit de lucht. Dat betekent maar één ding: de Asopos Najaars stonden weer voor de deur! Dé wedstrijd waar onze kersverse eerstejaars in een groot spetterfestijn hun beste halen mochten laten zien! Maar liefst 29 Eurosploegen zijn naar de Bosbaan afgereisd om het op te nemen tegen studerend Nederland.

Een compowedstrijd op de Bosbaan kan natuurlijk niet anders afgetrapt worden dan met een gezellige avond in hartje Amsterdam. Hiervoor werd traditiegetrouw De Gieter opgezocht. Als één van de weinigen in Amsterdam schenken zij namelijk wel bier met smaak, en daar houden wij Euroïden van! Enkele snacks zijn nog gehaald voordat men in verschillende tijdsblokken terugkeerde naar ons "5 sterren hotel". De wekker ging voor de dames namelijk alweer vroeg.
Zaterdagochtend arriveerden de eerste Euroïden al op de baan voordat de zon überhaupt haar gezicht had laten zien. De DamesOnervC4+ mochten de spits afbijten met twee boten in de kwart finale als resultaat. Daarna was het tijd voor meerdere clubboten, de pre-selectanten en een verdwaalde middengroep skiffeuse. Ook hier zijn goede resultaten gehaald in zowel B- als A-finales!

Ook zaterdagavond was men nog niet uitgekeken op het uitgaansleven van Amsterdam. Goede bodems werden gelegd met een heerlijk Italiaans maaltje boordevol vitaminen en vezels alvorens de buiken gevuld werden met meer vezelrijke versnaperingen uit De Gieter. Hier werd samen met Skoll en Phocas gefeest, waarna een aantal Euroïden nog naar Feest van Joop is gegaan. Helaas waren de andere Euroïden niet eerder thuis, aangezien hun bus een lekke band had.

Na weer een kort nachtje was het nu de beurt aan de mannen om het in het OnErvC4+ te laten zien. Na de nodige wisselingen van roeiers en composetjes, hebben ook hier twee ploegen de kwartfinale weten te behalen. Daarna was het de beurt aan BBTwee, Mats Conijn, de dames pre-selectie 8+, de Skullende Skenks, de MGL2-, Torerow en Twentstudent in de Moust8 om te laten zien wat ze in huis hebben.  Meerdere A-finales zijn behaald, maar helaas kwamen meerdere boten net te kort voor een taart . Hierna was het tijd om in de stromende regen alle boten af te riggeren en op te laden, waardoor maar weer goed duidelijk werd dat een boot ook prima als beschutting tegen de regen werkt. Al met al was het een erg geslaagd weekend, waarbij Euros sterk vertegenwoordigd was, zowel op de Bosbaan als in De Gieter.