Nabeschouwing 21e editie Knorrensteijn Memorial Regatta

By: Ilse Voogd okt 31, 2023

14 oktober was het zo ver: onze eigen wedstrijd de Knorrensteijn Memorial Regatta 2023! Vrijdag hebben we de hele dag het terrein opgebouwd zodat we zaterdag een mooie wedstrijd konden neerzetten. Waar het vrijdag veel aan het regenen was hebben we het zaterdag nagenoeg droog gehouden. Iets waar we ontzettend blij mee waren!

De wedstrijd begon met onze kersverse eerstejaars die voor het eerst een wedstrijd mochten starten. Wat moet je nu allemaal meenemen naar een wedstrijd? Compokleding was nodig en een ouderejaars stuur was ook nodig. Veel van deze dingen moesten op het laatste moment nog geregeld worden maar gelukkig was daar de CompetiCie om de eerstejaars te helpen. Er zijn ongeveer 40 eerstejaars gestart en wat hebben we genoten. Van snoekjes tot bankjes waar de wieltjes van afvielen. We hebben genoten. Hopelijk zijn de eerstejaars geënthousiasmeerd en zien we vele weer op de Asopos Najaars. Naast de eerstejaars zijn er nog menig andere euroïden gestart. Zo starten er 4 euroïden in het skiff veld. De mannen gingen er vol in en waar het Mats Conijn lukte om te taarten.

Daarna kwam het mix dubbeltwee veld. Drie Euros boten lagen hierbij aan de start; Sneeuwbulkje en de dwerg, P&Slay en Le Sjaboot. Waar de één met aardig mooie halen over de finish kwam was het voor de ander een zekere uitputtingsslag met de daarbij horende techniek. Toch waren het onze burgerburen, Thyro, die er met de winst vandoor gingen. Na een korte pauze met een lekker broodje Oktoberworst en een kopje soep konden we weer verder. Het terrein vulde zich met andere verenigingen en het begon gezellig druk te worden.

In blok 3 begonnen de H4+ en de HervC4+ velden. Bij het eerste veld deden Twentstudent, Bootzu, Torerow en de Wilde Wappies mee. Twenstudent lukte het net niet om de snelste tijd neer te zetten, waar Argo er met het taartblik vandoor ging. 4,8 kilometer met een keerboei is ook niet niks natuurlijk. In het laatste blok konden de dames zich nog even laten zien. Het blok werd uitgesteld omdat er slecht weer op komst was maar na drie kwartier gezellig met zijn allen op de kroeg te hebben gestaan, konden de dames ook van start. De dames van VLOTT mochten starten in het D4+ veld en FUV VI in het DervC4+. In het laatste veld was ook een Thyro boot aanwezig die meerdere gladde damesboten had ingehaald.

Na al het roeigeweld konden we verplaatsen naar de kroeg. Er werd een lekker bakje soep en pastasalade geserveerd en daarna kon het feest beginnen! De DJcie heeft lekker gedraaid en mede door mooie lichten en een rookmachine was er een top sfeer. Er werd ook het nodige bier genuttigd. Ik denk dat veel leden een zeer brakke zondag hebben beleefd maar het feest was dan ook zeer geslaagd.

Namens de KMR commissie wil ik jullie allemaal bedanken voor het activisten, roeien en aanmoedigen tijdens de KMR. Wij hebben genoten en kijken er trots op terug wat we hebben neergezet! Tot volgend jaar!