Nabeschouwing Argo Najaars Slotwedstrijden

By: Twan Lohmeijer nov 21, 2023

Afgelopen weekend was het alweer tijd voor de allerlaatste wedstrijd van de Najaarsbokaal; de Argo Najaars Slotwedstrijden. Het was een regenachtig weekend maar dat mocht de pret niet drukken. Ondanks het slechte weer zijn er maar liefst 6 Euros ploegen vertrokken richting het altijd mooie Wageningen om de glorie van Drienerlo te verspreiden.

De Argo Najaars bestaat uit twee afstanden. De eerste afstand is een wedstrijd met keerboei. Als boot roei je eerst 300m, dan maak je zo snel mogelijk rond, en daarna roei je de laatste 700m weer richting Argo. De tweede wedstrijd is een 500m sprint. Op zaterdag hebben VLOTT en het 7e Zinktuig goed gestreden maar er is helaas niet getaard. Het 7e Zinktuig in het ErvC4 veld waren echter wel heel dichtbij. Tijdens de 1000m hebben zij de Marinus over het water laten vliegen en een strakke tijd neergezet van 04:50,7 (onthoud met keerboei!). Dit was echter net niet genoeg. De ploeg van Saurus was net twee seconden sneller… Ook bij de sprint was het weer erg spannend. Het 7e Zinktuig en Saurus gingen nek aan nek. Helaas is ook deze race met een verschil van 1,7 seconden verloren.

Op zondag moesten de Herv 4+ velden starten met Bootzu, Torerow en Twentstudent. En daarnaast de DErv 2x velden met EjDansen en Rowsé. Het waren geen ideale omstandigheden. Deze dag was het wederom koud, winderig en nat. Bovendien heeft Argo zeer beperkte oproeiruimte. Met koude spieren is de 1000m gestart en helaas zijn er geen noemenswaardige resultaten geboekt. Het was roeien, snel de boot eruit halen en naar de kantine voor een warme kop erwtensoep of koffie. In de middag werd ook nog de 500m gestart. Dit ging beter. Twentstudent is uiteindelijk derde geworden en wisten daarmee de laatste punten voor de bokaal binnen te slepen.

Al met al zijn de belangrijkste eindstanden van de najaarsbokaal:

• Twentstudent: Tweede in het H 4+ veld.
  • EjDansen: Derde in het D2x veld.

Ondanks dat dit weekend het verenigingslied niet ingezet kon worden, waren de Argo Najaars Slotwedstrijden een mooie afsluiting van de najaarsbokaal. Op naar de voorjaarsbokaal, die hopelijk meer zon en taart met zich meebrengt!